poniedziałek, 9 lipca 2018

Festiwal Kolorów - najczęstsze mity kontra fakty.


O Festiwalu Kolorów pisałam tutaj już raz, nieco ponad rok temu. Przez cały ten rok kolory stanowiły - i nadal stanowią - ogromnie ważną część mojego życia. To dla mnie nie tylko praca. To praca, którą uwielbiam, wykonywana wspólnie z fantastycznymi ludźmi, praca, w efekcie której powstają rewelacyjne, kolorowe, radosne, roztańczone imprezy, na które przychodzą tłumy pozytywnie zakręconych osób. Dobrze jest być częścią czegoś tak wspaniałego.

Mój entuzjastyczny stosunek do Festiwalu Kolorów sprawił, że nie do końca zdawałam sobie sprawę z różnych błędnych przekonań, które tu i ówdzie krążą na temat tych imprez. Teraz, kiedy już o nich wiem, chciałabym się odnieść do niektórych z nich.

Czy na Festiwalu Kolorów czci się hinduistyczne bóstwa?

NIEPRAWDA! Faktem jest, że korzenie kolorowych imprez sięgają do Indii i tamtejszego święta Holi, obchodzonego w pierwszy dzień wiosny. Jednak do Polski ta tradycja przywędrowała nie z Indii, a z zachodniej Europy. Jest to festiwal muzyczny, wolny od ideologii, otwarty dla każdego. Jego najważniejszą ideą jest radość i wspólna zabawa :)

Czy proszki Holi są aby na pewno bezpieczne?

TAK!
 Ich skład to: talk, mąka kukurydziana oraz naturalne barwniki (ok. 5%). Są regularnie i dokładnie badane, posiadają wszystkie potrzebne unijne certyfikaty świadczące o ich nietoksyczności i bezpieczeństwie dla zdrowia. Reagują dobrze ze skórą. Nie są palne.

Pojawiają się nieraz pytania, czy Kolory Holi są bezpieczne dla osoby na diecie bezglutenowej. Talk jest bezpieczny. Mąka kukurydziana jest natomiast zalecana jako zamiennik mąki zawierającej gluten dla osób z celiakią, jednak jak wiadomo kukurydza także zawiera białka należące do grupy glutenu i są sytuacje, w których ona także może uczulać. Naturalne barwniki pozyskiwane są z roślin, dlatego nie możemy zagwarantować, że te nie mają w sobie glutenu. Barwniki jednak stanowią tylko ok 5% kolorku, więc nie powinny sprawić większego problemu. Podsumowując, kolory powinny być bezpieczne dla osób na diecie bezglutenowej, ale zalecamy ostrożność i konsultację z lekarzem jeśli wystąpiłyby jakiekolwiek objawy nietolerancji glutenu.

Czy jak pójdę na Festiwal Kolorów, to wrócę umorusany/a od stóp do głów?

TAK i NIE. Ja osobiście bardzo lubię się kolorowo wybrudzić na Festiwalu Kolorów, mam jednak świadomość, że nie każdemu to odpowiada. Niektórzy przychodzą, by się dobrze bawić, ale po wszystkim nie chcieliby robić sensacji na ulicy. Wystarczy stanąć nieco z boku, nie mieszać się w skaczący pod sceną tłum - i jesteśmy nietknięci!
Tak naprawdę trzeba się nieźle postarać, żeby wybrudzić się tak jak te osoby na zdjęciu:

Na zdjęciu my z prowadzącą Pytanie na Śniadanie, Marceliną Zawadzką

Czy moje ubrania będą się nadawały tylko do wyrzucenia? :)

NIEPRAWDA! To nie jest farba ;) Kolory Holi mają konsystencję pudru, który można nawet dość łatwo strzepać z materiału, jeśli jest w niewielkiej ilości. Z łatwością schodzą z ubrań i z ciała. Przetestowane na własnej skórze, i to nieraz!

Czy jest możliwość, że zdjęcie zrobione mi na Festiwalu Kolorów zostanie opublikowane w sieci?

TAK. Kiedy bierzesz udział w imprezie masowej, możesz pojawić się w relacji zdjęciowej z tej imprezy jako część publiczności. Jednak w sytuacjach, gdy zdjęcie przedstawia tylko jedną osobę, a ta osoba nie życzy sobie, by jej twarz widniała w galerii, bez wahania (choć nieraz z żalem) usuwamy takie zdjęcie.

Czy Festiwal Kolorów to impreza tylko dla dzieciaków?

A SKĄD! Ze mnie na przykład żaden dzieciak ;) Festiwal Kolorów to impreza bez ograniczeń wiekowych, mile widziani są i najmłodsi, i najstarsi, wszyscy w wieku od 0 do 100 i jeszcze starsi :) Prawdą jest, że średnia wieku bawiących się osób jest z reguły dość niska, ale zawsze znajdą się również nieco starsi amatorzy kolorowej zabawy :)


A teraz poważniej - czy na Festiwalu Kolorów grozi mi jakieś niebezpieczeństwo?

Niech to będzie jasne: żaden organizator masowej imprezy nie da Ci stuprocentowej gwarancji, że nic złego nie ma prawa Ci się przydarzyć. W końcu nawet na prostej drodze można się potknąć i złamać nogę - tak, to również sprawdziłam na własnym ciele ;)

Organizatorzy Festiwalu Kolorów robią wszystko, co w ich mocy, by uczestnicy imprezy mogli czuć się bezpiecznie. Teren imprezy jest monitorowany przez ochronę, na miejscu jest straż pożarna i służby medyczne. Zależy nam na tym, żebyście bezpiecznie wrócili do domu :)

Czy każda kolorowa impreza to Festiwal Kolorów?

Oj, NIEPRAWDA. Choć może byśmy tego chcieli ;) Każda dobra inicjatywa szybko znajduje naśladowców, tak też było i w tym przypadku. Nieraz słyszymy o kolorowych imprezach, z którymi nie mamy nic wspólnego. Bywa to kłopotliwe, bo nie możemy ręczyć za jakość tych imprez ani stosowanych podczas nich proszków Holi. W razie jakichkolwiek wątpliwości: jedyny prawdziwy Festiwal Kolorów to Festiwal Kolorów! :)

Pełny wykaz imprez dostępny jest zawsze na stronie www.festiwalkolorow.pl. W tym roku będzie kolorowo jeszcze w następujących miastach:

14.07 Cieszyn
21.07 Rzeszów

15.08 Gorlice
19.08 Szczecin
25.08 Giżycko
26.08 Częstochowa

08.09 Opole

Na deser mam dla Was ciekawostkę: nagranie z odcinka programu Pytanie na Śniadanie, w którym opowiadamy o naszych imprezach :) Zobaczcie, jak świetnie się bawiliśmy!

http://pytanienasniadanie.tvp.pl/37575808/wielki-pojedynek-na-kolory-indyjskie-swieto-holi
http://pytanienasniadanie.tvp.pl/37575841/wielki-pojedynek-na-kolory-indyjskie-swieto-holi-final



48 komentarzy:

  1. W okolicach Krakowa była niedawno. Widzieliśmy kolorową młodzież chodzącą po mieście. Ja chyba jestem na to za stara, ale jakbym była nastolatką poszłabym od razu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, nawet jeśli nie jesteś nastolatką ;) Ja nastolatką byłam już dawno, ale uwielbiam te imprezy :)

      Usuń
  2. Ja bym sie chetnie na ten festiwal wybrala z dziecmi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz, może będziemy niedaleko Was :) Oprócz Festiwalu Kolorów organizujemy też nieco mniejsze, ale równie barwne imprezy o nazwie Eksplozja Kolorów! :)

      Usuń
  3. Impreza ta ma nieprawdopodobny power! To mnie pociąga. A jeśli chodzi o barwniki na ubraniach, schodzą bez problemu. W garniturze jednak bym nie szedł :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno spotkałam w metrze ludzi wracających z takiej imprezy 😁 dobrze, że obalasz mity związane z tym wydarzeniem

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że kiedyś wezmę udział w takiej imprezie :) Dla mnie to wygląda bardzo pozytywnie - jak świetna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie miałam okazji brać udziału w Festiwalu Kolorów i nie zapowiada się, że wezmę, bo Wrocław świeci pustkami, jak widać na liście :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We Wrocławiu już byliśmy w tym roku, na początku czerwca. W przyszłym roku tez na pewno będziemy!

      Usuń
  7. świetnie to wygląda. szkoda że nie będzie festiwalu w mojej okolicy

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie byłam na żadnym takim festiwalu

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelka! Zawsze chciałam wziąć w tym udział! Może zaciągnę kumpele i pojedziemy do Giżycka pod koniec sierpnia i się załapiemy? Fajnie, że wyjaśniłaś, bo zastanawiałam się chociażby nad tym, czy będzie problem z upraniem ubrań po kolorowym proszku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Giżycku będzie świetna impreza na plaży, zdecydowanie warto! :)

      Usuń
  10. Zastanawiam się, kiedy była w Gdańsku. Zamierzam się kiedyś wybrać, a póki co oglądam tylko zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Gdańsku jest zawsze w okolicy 23 czerwca, to jest Festiwal Kolorów Nocy Świętojańskiej :)

      Usuń
  11. Super impreza. Kiedyś na pewno się wybiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie troszkę śmieszy podejście gimbazy do takich wydarzeń- jak nie jesteś umorusany to jesteś "kiepski". Ja mimo wszystko wolę prawdziwe indyjskie Holi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrałabym się kiedyś na takie prawdziwe indyjskie Holi :)

      Usuń
  13. Miałam wybrać się w tym roku z córką, ale pogoda pokrzyżował mi plany. Trudno mi powiedzieć, czy będzie mi się podobało,muszę najpierw wypróbowany na swojej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to są takie imprezy, na których każdy znajdzie coś dla siebie :) Najważniejsza jest pozytywna atmosfera i radość, którą można stamtąd czerpać garściami :)

      Usuń
  14. Czy będzie taki festiwal w Wieliczce?

    OdpowiedzUsuń
  15. W tym roku już nam się nie uda, ale mam nadzieję, że w przyszłym wybierzemy się na taki festiwal. Wygląda na rewelacyjną zabawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, te imprezy są rewelacyjne :) Mam nadzieję, że uda się Wam dotrzeć w przyszłym roku!

      Usuń
  16. Zawsze podobały mi się zdjęcia z Festiwalu kolorów ;) Fajne przeżycie musi to być ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda to bardzo pozytywnie i optymistycznie. Nigdy nie brałam udziału w takim festiwalu, ale chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  18. My na obozie z dzieciakami robimy sobie swój festiwal kolorów :) Ideą jest zabawa i zafarbowanie ubrań i włosów kolorami :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę się kiedyś wybrać na taki festiwal kolorów, świetna rozrywka!

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam nie raz o tych festiwalach. Fajny post. Dobrze, że obalasz mity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Wiesz, niektórzy ludzie wypisują naprawdę przedziwne rzeczy na temat tych imprez. Warto mówić, jak jest naprawdę :)

      Usuń
  21. Oj, a u mnie coś się zadziało i mi się proszek nie sprał ani z butów, ani z bluzki. Ale chyba byłam sama sobie winna, skoro poszłam w białej bluzce ;(( Coś tam pewnie zawsze musi zostać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za pech! Ja też byłam w białej, jak widać, wszystko zeszło :) Czasem zdarzy się, że ktoś przyniesie ze sobą proszek kupiony gdzie indziej, może na taki właśnie trafiłaś :(

      Usuń
  22. Ja chętnie bym się wybrała na taki festiwal. Piękne te ostatnie kolorowe zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chętnie wzięłabym udział w takim festiwalu. Myślę, że byłaby to świetna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że za rok imprezy wrócą i będziesz miała okazję się przekonać :)

      Usuń
  24. Bardzo fajne zestawienie informacji.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda na świetną zabawę.

    OdpowiedzUsuń